Hangjing Innovation FWT-2000 Assault Eagle (Tuji Ying)

Volitelně pilotovaný eVTOL typu FWT-2000 z dílny společnosti Hangjing Innovation slouží k přepravě osob a nákladu na krátké vzdálenosti. Zmíněný stroj je koncipován jako konvertoplán s překlopnými rotory a hybridním pohonem. eVTOL typu FWT-2000 má elegantní kapkovitý trup, který svou zadní částí plynule přechází ve štíhlý nosník ocasních ploch. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje bohatě zasklená kabina, která pojme 5 cestujících nebo náklad do celkové hmotnosti 500 kg. Kabinu eVTOLu typu FWT-2000 zpřístupňuje jeden pár postranních dveří automobilového typu. Zmíněný stroj je opatřen přímým hornoplošně uspořádaným křídlem s půdorysem ve tvaru obdélníku a štíhlými a vysokými motýlkovými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem. Ocasní plochy navíc doplňuje nevelká lichoběžníková kýlovka. Její instalace se přitom nachází v ose břicha zadní části ocasního nosníku. Ke koncům křídla eVTOLu typu FWT-2000 je připevněna dvojice štíhlých překlopných vřetenovitých motorových gondol. K vnějším bokům motorových gondol tohoto stroje jsou navíc uchyceny lichoběžníkové winglety. Pohonné jednotky eVTOLu typu FWT-2000 roztáčí dvojici třílistých nosných rotorů. Při kolmém vzletu se koncové křídelní motorové gondoly i s rotory a winglety nacházejí ve vertikální poloze. Po dosažení určité výšky a rychlosti se postupně natáčejí směrem dopředu, dokud nezaujmou horizontální pozici. Tímto tento stroj postupně přechází z visu do horizontálního letu. Přechod z horizontálního letu do visu se děje v opačném sledu. K vzletu a přistání eVTOL typu FWT-2000 využívá zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Příďový podvozek se přitom zatahuje do špice trupu. Hlavní podvozky nesou krátké postranní horizontální pylony, které se nacházejí na úrovni křídla, a zasouvají se, směrem k sobě, do útrob okrajů břicha zadní části trupu. Kompletace prototypu eVTOLu typu FWT-2000 byla završena dne 5. listopadu 2024. Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl na Airshow China 2024, která se konala ten samý měsíc v Zhuhai.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot (v pilotované konfiguraci)

Pohon:       dva elektromotory a jeden turbohřídelový motor (?)

Kapacita:    5 cestujících nebo 500 kg nákladu

                

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 500 kg
Max. rychlost: 350 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    800 km
Vytrvalost: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 28.11.2024