Hangjing Innovation FWT-2000 Assault Eagle (Tuji Ying)
Volitelně pilotovaný eVTOL typu FWT-2000 z dílny společnosti Hangjing Innovation slouží k přepravě osob a nákladu na krátké vzdálenosti. Zmíněný stroj je koncipován jako konvertoplán s překlopnými rotory a hybridním pohonem. eVTOL typu FWT-2000 má elegantní kapkovitý trup, který svou zadní částí plynule přechází ve štíhlý nosník ocasních ploch. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje bohatě zasklená kabina, která pojme 5 cestujících nebo náklad do celkové hmotnosti 500 kg. Kabinu eVTOLu typu FWT-2000 zpřístupňuje jeden pár postranních dveří automobilového typu. Zmíněný stroj je opatřen přímým hornoplošně uspořádaným křídlem s půdorysem ve tvaru obdélníku a štíhlými a vysokými motýlkovými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem. Ocasní plochy navíc doplňuje nevelká lichoběžníková kýlovka. Její instalace se přitom nachází v ose břicha zadní části ocasního nosníku. Ke koncům křídla eVTOLu typu FWT-2000 je připevněna dvojice štíhlých překlopných vřetenovitých motorových gondol. K vnějším bokům motorových gondol tohoto stroje jsou navíc uchyceny lichoběžníkové winglety. Pohonné jednotky eVTOLu typu FWT-2000 roztáčí dvojici třílistých nosných rotorů. Při kolmém vzletu se koncové křídelní motorové gondoly i s rotory a winglety nacházejí ve vertikální poloze. Po dosažení určité výšky a rychlosti se postupně natáčejí směrem dopředu, dokud nezaujmou horizontální pozici. Tímto tento stroj postupně přechází z visu do horizontálního letu. Přechod z horizontálního letu do visu se děje v opačném sledu. K vzletu a přistání eVTOL typu FWT-2000 využívá zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Příďový podvozek se přitom zatahuje do špice trupu. Hlavní podvozky nesou krátké postranní horizontální pylony, které se nacházejí na úrovni křídla, a zasouvají se, směrem k sobě, do útrob okrajů břicha zadní části trupu. Kompletace prototypu eVTOLu typu FWT-2000 byla završena dne 5. listopadu 2024. Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl na Airshow China 2024, která se konala ten samý měsíc v Zhuhai.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot (v pilotované konfiguraci)
Pohon: dva elektromotory a jeden turbohřídelový motor (?)
Kapacita: 5 cestujících nebo 500 kg nákladu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 1 500 kg |
Max. rychlost: | 350 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 800 km |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.11.2024