Flightwin Innovation Technology FWT-2000 Assault Eagle 2000 (Tuji Ying 2 000)

Volitelně pilotovaný eVTOL typu FWT-2000 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může sloužit k přepravě osob a nákladu na krátké vzdálenosti či zastávat poslání vzdušné záchranky. Zmíněný stroj je koncipován jako konvertoplán s překlopnými rotory a hybridním pohonem. eVTOL typu FWT-2000 má elegantní kapkovitý trup, který svou zadní částí plynule přechází ve štíhlý nosník ocasních ploch. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje bohatě zasklená kabina, která v bezpilotní konfiguraci pojme 5 cestujících nebo náklad do celkové hmotnosti 500 kg. Kabinu eVTOLu typu FWT-2000 zpřístupňuje jeden pár postranních dveří automobilového typu. Zmíněný stroj je opatřen přímým hornoplošně uspořádaným křídlem s půdorysem ve tvaru obdélníku a štíhlými a vysokými motýlkovými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem. Ocasní plochy navíc doplňuje nevelká lichoběžníková kýlovka. Její instalace se přitom nachází v ose břicha zadní části ocasního nosníku. Ke koncům křídla eVTOLu typu FWT-2000 je připevněna dvojice štíhlých překlopných vřetenovitých motorových gondol. K vnějším bokům motorových gondol tohoto stroje jsou navíc uchyceny lichoběžníkové winglety. Pohon eVTOLu typu FWT-2000 se sestává ze dvou elektromotorů typu WD-300E s max. výkonem po 409 hp a jednoho turbohřídelnového motoru typu WZ-180 s max. výkonem 245 hp. Ve všech případech se přitom jedná přímo o výrobky společnosti Hangjing Innovation Technology. Zatímco urbohřídelnový motor typu WZ-180 obstarává výrobu elektrické energie, elektromotory typu WD-300E roztáčí dvojici třílistých nosných rotorů. Při kolmém vzletu se koncové křídelní motorové gondoly i s rotory a winglety nacházejí ve vertikální poloze. Po dosažení určité výšky a rychlosti se postupně natáčejí směrem dopředu, dokud nezaujmou horizontální pozici. Tímto tento stroj postupně přechází z visu do horizontálního letu. Přechod z horizontálního letu do visu se děje v opačném sledu. K vzletu a přistání eVTOL typu FWT-2000 využívá zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Příďový podvozek se přitom zatahuje do špice trupu. Hlavní podvozky nesou krátké postranní horizontální pylony, které se nacházejí na úrovni křídla, a zasouvají se, směrem k sobě, do útrob okrajů břicha zadní části trupu. Kompletace prototypu eVTOLu typu FWT-2000 byla završena dne 5. listopadu 2024. Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl na Airshow China 2024, která se konala ten samý měsíc v Zhuhai.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot (v pilotované konfiguraci)

Pohon:       dva elektromotory typu Hangjing Innovation Technology WD-300E s max. výkonem po 409 hp a jeden turbohřídelový motor typu Hangjing Innovation Technology WZ-180 s max. výkonem 245 hp

Kapacita:    5 cestujících (v bezpilotní konfiguraci) nebo 500 kg nákladu

                

 

TTD:     
Průměr rotorů: 6,0 m
Rozpětí křídla: 10,0 m
Délka:   8,50 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 300 kg
Max. rychlost: 350 km/h
Cestovní rychlost: 300 km/h
Praktický dostup:   6 500 m
Max. dolet:    800 km
Vytrvalost: 2,5 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 7.5.2025