Guangzhou Automotive Group Govy AirJet

Čtyřmístný bezpilotní eVTOL typu Govy AirJet z dílny společnosti Guangzhou Automobile Group, jedné z největších automobilek v ČLR, slouží k městské a meziměstské dopravě. Drak zmíněného stroje je z více než 90-ti % zhotoven z kompozitu na bázi uhlíkových vláken. eVTOL typu Govy AirJet má protáhlý trup s kapkovitým tvarem, který svou zadní částí plynule přechází v krátký nosník ocasních ploch. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje bohatě zasklená a komfortně zařízená kabina se třemi pohodlnými sedadly za sebou. Zadní sedadlo je přitom širší a pojme hned dvě osoby. Součástí vybavení kabiny eVTOLu typu Govy AirJet mimo jiné je držák na nápoje, soustava reproduktorů a bezdrátová nabíječka mobilního telefonu. Její zasklení se sestává z jednoho čelního a tří tandemově uspořádaných párů postranních oken. Přední dva páry postranních oken jsou přitom součástí výklopných, směrem dopředu ven, vstupních dveří automobilového typu. Štíhlé přímé křídlo eVTOLu typu Govy AirJet se nachází na hornoplošné pozici a má půdorys ve tvaru lichoběžníku. Zatímco vnitřní části křídla tohoto stroje mají výrazné kladné vzepětí, vzepětí vnějších částí křídla eVTOLu typu Govy AirJet je přibližně nulové. Ocasní plochy tohoto stroje mají lichoběžníkový tvar a jsou řešeny jako motýlkové. K svislému vzletu a přistání eVTOL typu Govy AirJet využívá osm malých dvoulistých nosných rotorů. Jejich instalace se nachází na koncích čtyř dlouhých podkřídlových horizontálních pylonů s kruhovým průřezem. Zatímco čtyři z nich se nacházejí před náběžnou, zbylé čtyři nosné rotory tohoto stroje jsou umístěny za odtokovou hranou křídla. Každý z nich je roztáčen jedním elektromotorem. Pohon eVTOLu typu Govy AirJet při horizontálním letu zajišťují zaplášťované ventilátory, které jsou uchyceny, za pomoci krátkých horizontálních pylonů, k bokům zadní části trupu, přibližně na úrovni ocasních ploch. Pohon zmíněných ventilátorů obstarávají 100 kW elektromotory. Součástí palubního vybavení tohoto stroje je inteligentní systém, díky kterému se dokáže v průběhu letu na základě dat z radaru a kamer autonomně vyhýbat překážkám. Dolet eVTOLu typu Govy AirJet má činit 200 km. Do budoucna nicméně výrobce plánuje dolet tohoto stroje navýšit na 400 km, a to použitím akumulátorových baterií na pevné bázi. Typ Govy AirJet je po typu Gove druhým eVTOLem z dílny společnosti Guangzhou Automobile Group v celkovém pořadí. Široké veřejnosti byl tento stroj poprvé prezentován dne 18. prosince 2024. Se zahájením certifikačních zkoušek eVTOLu typu Govy AirJet se počítá v roce 2025. Do roku 2027 by měl být zahájen zkušební provoz tohoto stroje ve dvou nebo třech městech, které se nacházejí v GBA (Greater Bay Area) Guangdong-Hong Kong-Macao (megapolis sestávající se z devíti měst a dvou zvláštních administrativních oblastí).

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp (?)

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot)

Pohon:       10 elektromotorů neznámého typu

Kapacita:    tři až čtyři osoby

 

 

TTD:     
Šířka: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Užitečné zatížení: ?
Max. rychlost: 250 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    200 km
Vytrvalost: 30 min

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.11.2024