China Direct Technology AR-E3000 (AE-20)
Volitelně pilotovaný eVTOL typu AR-E3000 z dílny společnosti China Direct Technology slouží k městské a meziměstské dopravě pasažérů. Zmíněný stroj je koncipován jako hornoplošník s elegantním protáhlým kapkovitým trupem, který svoji zadní částí plynule přechází v nosník ocasních ploch, a štíhlým přímým křídlem. Ke konci ocasního nosníku eVTOLu typu AR-E3000 je kromě jedné štíhlé lichoběžníkové „motýlkové“ ocasní plochy uchycena též nízká lichoběžníková kýlovka. Kýlovka s ocasními plochami přitom zaujímá vzájemné uspořádání do tvaru písmene „Y“. Celou přední část trupu tohoto stroje okupuje bohatě zasklená kabina posádky. Její zasklení se přitom sestává z jednoho rozměrného čelního okna a jednoho páru oken postranních. K spodní ploše křídla eVTOLu typu AR-E3000 je uchycena čtveřice dlouhých horizontálních nosníků s kruhovým průřezem. V čele předních částí všech čtyř podkřídlových nosníků tohoto stroje, které vystupují před náběžnou hranou, se nachází instalace rozměrných překlopných pětilistých vrtulí. Ty při svislém vzletu zaujímají vertikální pozici. Po dosažení určité výšky a rychlosti se postupně natáčejí z vertikální polohy do polohy horizontální. Tím eVTOL typu AR-E3000 přechází z visu do horizontálního letu. Přechod z horizontálního letu do visu před přestáním se děje v opačném sledu. Zadní části všech podkřídlových nosníků tohoto stroje, které vystupují z odtokové hrany, zase nesou dvojici malých dvoulistých souosých nosných rotorů. Každou vrtuli eVTOLu typu AR-E3000 roztáčí jeden elektromotor. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod přídí trupu, hlavní podvozky jsou uchyceny k okrajům břicha zadní části trupu, přibližně na úrovni odtokové hrany křídla. Kola všech podvozků tohoto stroje jsou opatřena aerodynamickými kryty. Svůj veřejný debut si eVTOL typu AR-E3000 odbyl na statické ukázce Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: 12 elektromotorů neznámého typu
Kapacita: ?
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 11.12.2024