OIIMF OIIMF-3
Typ: experimentální ekranoplán; vývojový derivát ekranoplánu typu OIIMF-2
Určení: studium aerodynamických vlastností, stability a ovladatelnosti koncepce
Odlišnosti od modelu OIIMF-2:
- instalace silnějších 26 hp pohonných jednotek typu K-750 (jejich instalace se nachází v prostoru mezi předním a zadním křídlem) na místo 18 hp motorů typu IŽ-60K (ty zase byly vestavěny do náběžné hrany zadního křídla)
- odlehčená konstrukce draku
- instalace modifikovaného předního křídlo se vztlakovou klapkou na odtokové hraně (u modelu OIIMF-2 bylo vztlakovou klapkou opatřeno pouze křídlo zadní)
Historie: Protože jediný prototyp jednomotorového jednomístného experimentálního ekranoplánu typu OIIMF-1, který vyprojektovala a postavila skupina studentů institutu OIIMF (Oděsský Institut Námořních Loďařských Inženýrů) vedená J.A. Budnitským, nedosahoval projektované rychlosti ani ve vylepšené dvěma motory toho samého typu poháněné modifikaci, známé jako OIIMF-2, další experimentální ekranoplán z této řady kromě odlehčeného draku obdržel též instalaci silnějších 26 hp pohonných jednotek typu K-750 (na místo 18 hp motorů typu IŽ-60K). Jediný prototyp zmíněného ektranoplánu nesl označení OIIMF-3 a vznikl na přelomu let 1965 a 1966. Zahájení letových zkoušek tohoto stroje bylo naplánováno na léto roku 1967. K tomu ale kuli problémům technického rázu nakonec nikdy nedošlo.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Posádka: jeden pilot
Pohon: dva pístové motory typu K-750 s max. výkonem po 26 hp
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Letová výška: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 20.7.2013