EHang Ehang 216L

Nákladní eVTOL typu EHang 216L z dílny společnosti EHang z Guangzhou vychází z dvoumístného eVTOLu typu EHang 216, který je určen k městské dopravě pasažérů. S eVTOLem typu EHang 216 přitom tento stroj sdílí pohonný systém. Jeho pohon tedy obstarává 16 elektromotorů. Ty přitom roztáčejí osm nevelkých dvoulistých souosých protiběžných rotorů, které ale nejsou nikterak chráněny proti případnému střetu s okolními předměty při vzletu a přistání. Instalace motorů s protiběžnými nosnými rotory se nachází na koncích osmi štíhlých horizontálních ramen. Zatímco čtyři z nich vybíhají z okrajů břicha přední části trupu, zbylé čtyři nosníky s motory a nosnými rotory jsou instalovány na zádi trupu. Na rozdíl od dopravního eVTOLu typu EHang 216 nákladní eVTOL typu EHang 216L postrádá gondolu vejčitého tvaru s bohatě zasklenou osobní kabinou. K přepravě nákladu do celkové hmotnosti 220 kg totiž tento stroj využívá krabicovitou schránku, která se nachází v podvěsu. Z tohoto důvodu je nákladní eVTOL typu EHang 216L opatřen výrazně vyšším pevným lyžovým podvozkem než dopravní eVTOL typu EHang 216. Činnost tohoto stroje je zcela autonomní. Jeho řízení obstarává palubní počítač s GPS navigačním systémem v součinnosti s pozemním řídícím střediskem. eVTOL typu EHang 216L slouží zejména k rutinní přepravě nákladu na krátké a střední vzdálenosti, která vyžaduje provádět časté lety z bodu A do bodu B. eVTOL typu EHang 216L je přitom vhodný nejen k expresní městské a příměstské přepravě nákladu, ale též k přepravě nákladu ve venkovských horských oblastech, kde se vozovky často nacházejí ve špatném stavu, či k rychlé přepravě zemědělských produktů. Zmíněný stroj ale může sloužit též k zásobování ropných plošin a přepravě vzorků ropy, k zásobování rušných mezinárodních přístavů či k nouzovému zásobování oblastí, které jsou zasaženy rozsáhlými přírodními katastrofami. Zahájení vývoje eVTOLu typu EHang 216L bylo oficiálně oznámeno dne 30. září 2020.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR

 

 

 

Navádění:  inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:      šestnáct elektromotorů blíže nespecifikovaného typu

Kapacita:   náklad do celkové hmotnosti 220 kg

                 

 

TTD:     
Šířka: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 600 kg
Užitečné zatížení: 220 kg
Max. rychlost: 130 km/h
Cestovní rychlost: 100 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    35 km
Vytrvalost: 21 min

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.1.2023