DKBA DP-29

Nevelká bezpilotní dálkově řízená upoutaná vzducholoď typu DP-29 z dílny konstrukční kanceláře DKBA (Dolgoprudenskoje Konstruktorskoje Bjuro Avtomatiki) z Dolgoprudnego slouží k vzdušnému průzkumu, pozorování a monitorování za všech meteorologických podmínek. Zmíněná vzducholoď má doutníkovitý trup a lichoběžníkové ocasní plochy uspořádané do kříže. Zatímco na odtokové hraně svislých ploch se nacházejí směrová kormidla, vodorovné plochy jsou opatřeny výškovými kormidly. Nosný plyn upoutané vzducholodě typu DP-29 je hélium. K břichu těla této vzducholodě je uchycena trubková konstrukce s palubním vybavením, pohonným systémem, který využívá dvě dvoulisté vrtule v tažném uspořádání, úchytem užitečného zatížení a dvojicí podvozkových lyží. Upoutaná vzducholoď typu DP-29 může působit zcela autonomně nebo být řízena za pomoci rádia operátorem z řídícího stanoviště. Pozemní řídící stanoviště upoutané vzducholodě typu DP-29 má podobu přemístitelného kontejneru a ukrývá pracoviště dvou operátorů. Závodními zkouškami tato první dálkově řízená upoutaná vzducholoď ruské konstrukce úspěšně prošla v roce 2014. Závodní zkoušky upoutané vzducholodě typu DP-29 byly přitom realizovány na polygonu v Krasnoarmejsku. Poté byly do její konstrukce vneseny některé změny. Svůj veřejný debut si upoutaná vzducholoď typu DP-29 odbyla v srpnu roku 2015 na moskevské airshow MAKS 2015.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Posádka: žádná (dálkově ovládaný bezpilotní stroj)
Pohon: ?
Nosnost: 10 kg
TTD: | |
Délka těla: | 12,76 m |
Max. průměr těla: | 3,19 m |
Výška: | 3,19 m |
Objem: | 70 m3 |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | 54+ km/h |
Max. dostup: | cca 1 000 m |
Vytrvalost: | 3 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 22.1.2019