DKBA PA-1850

Aerostat typu PA-1850 z dílny konstrukční kanceláře DKBA (Dolgoprudenskoje Konstruktorskoje Bjuro Avtomatiki) z Dolgoprudnego vznikl jako nástupce aerostatu typu PA-850, který zastává roli nosiče různých typů retranslačních stanic. Zmíněný aerostat je pojat jako přesná zvětšenina aerostatu typu PA-850. Aerostat typu PA-1850 má tedy kapkovitý aerodynamický tvar a pneumatické ocasní plochy uspořádané do tvaru písmene „Y“. V porovnání se svým předchůdcem v podobě aerostatu typu PA-850 má ale více než dvojnásobný objem (1 850 m3 vs 850 m3). Nosným plynem aerostatu typu PA-1850 je hélium nebo vodík. Jeho tlak je regulován za pomoci balonetu (vzduchem naplněné těleso). Do podvěsu aerostatu typu PA-1850 lze umístit retranslační stanici VVS typu Mežbrovje nebo retranslační stanici VMF typu Ugor-B. Zatímco se 150-ti kg retranslační stanicí typu Mežbrovje se aerostat typu PA-1850 může vznášet ve výšce až 4 000 m, s těžší 300 kg retranslační stanicí typu Ugor-B může působit ve výškách do 2 500 m. Ve vzduchu přitom aerostat typu PA-1850 může setrvat po dobu 10-ti až 12-ti dní. Součástí celého komplexu typu PA-1850 je vlastní aerostat, užitečné zatížení, poutací lano s napájecím kabelem, mobilní pozemní stanice typu USU-85M, mobilní plnič nosného plynu typu PGZ-2500, generátor elektrické energie, naviják poutacího lana a reflektor.

Verze:

PA-1850 Mežbrovje – modifikace aerostatu typu PA-1850 s retranslační stanicí typu Mežbrovje, která slouží k retranslaci rádiové komunikace VVS, v podvěsu

PA-1850 Ugor-B – modifikace aerostatu typu PA-1850 s retranslační stanicí typu Ugor-B, která zajišťuje spojení s ponorkami, v podvěsu

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  SSSR a Rusko

 

 

TTD:     
Objem: 1 850 m3
Délka: 31,00 m
Výška: ?
Průměr: 11,20 m
Rozpětí ocasních ploch: ?
Hmotnost: 780 kg
Operační výška: 4 000* m
Vytrvalost: 10 až 12 dní

 

 

* se 150-ti kg nákladu, resp. 2 500 m s 300 kg nákladu

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 20.1.2019