Pantuo Aviation T1

Experimentální bezpilotní eVTOL typu T1 z dílny společnosti Pantuo Aviation ze Shanghaie zaměřené na vývoj a výrobu vzdušných prostředků s kolmým vzletem a přistáním na elektrický pohon, která byla založena v roce 2019, slouží k ověření aerodynamických a letových charakteristik volitelně pilotovaného pětimístného eVTOLu typu Concept H. Zmíněný stroj je řešen jako 1:2 zmenšenina eVTOLu typu Concept H a má poměrně krátký kapkovitý trup a kachní uspořádání nosných ploch. Zatímco křídlo tohoto stroje se nachází na hornoplošně pozici, kachní plochy jsou umístěny na dolnoplošně pozici. Svislé ocasní plochy eVTOL typu T1 postrádá. Křídlo i kachní plochy tohoto stroje mají půdorys ve tvaru obdélníku a jsou pojaty jako jakési otočné krabice, které ukrývají baterii dmychadel o malém průměru. Zatímco uvnitř křídla se nachází pět párů dmychadel, kachní plochy ukrývají tři páry dmychadel. Dmychadla eVTOLu typu T1 roztáčí celkem 16 elektromotorů. Jejich napájení obstarávají palubní baterie. Při kolmém vzletu obě nosné plochy tohoto stroje zaujímají vertikální pozici. Po dosažení požadované výšky jsou obě nosné plochy eVTOLu typu T1 pomalu natáčeny směrem dopředu, do horizontální polohy. Následkem toho tento stroj začne přecházet z visu do horizontálního letu. Při dopředném letu obě nosné plochy eVTOLu typu T1 zaujímají horizontální polohu. Přechod z horizontálního letu do visu se děje v opačném sledu. Při horizontálním letu je tento stroj řízen změnami otáček dmychadel a pohybem nosných ploch. Zda se jednotlivé nosné plochy eVTOLu typu T1 mohou natáčet nezávisle na sobě, není ale známo. Přitom jedná se o identické řešení jako u německého typu Lilium Jet. Vzletové a přistávací zařízení eVTOLu typu T1 má podobu jakési trubkové konstrukce se čtyřmi krabicovitými bloky. Dne 6. června 2022 bylo oznámeno, že tento stroj podnikl první let. eVTOL typu Concept H by měl mít rychlost 300 km/h a dolet 250 km. Jeho pohon bude obstarávat 22 elektromotorů. Zatímco v křídle tohoto stroje se bude nacházet sedm párů dmychadel, kachní plochy eVTOLu typu Concept H budou ukrývat čtyři páry dmychadel. Uvnitř kabiny tohoto stroje se bude nacházet jedno sedadlo pro pilota a čtyři sedadla pro pasažéry. Plánovaný termín zahájení letových zkoušek eVTOLu typu Concept H ale nebyl zveřejněn, stejně jako plánovaný termín jeho uvedení do provozu.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Navádění:   ? inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       šestnáct elektromotorů

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?
Vytrvalost: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 12.2.2023