GroundAero Sport Utility Aircraft
Jednomístný sportovní eVTOL typu Sport Utility Aircraft z dílny společnosti GroundAero z Guangdongu, která byla založena Zhao Delim, je řešen jako multikoptéra. Zmíněný stroj je poháněn osmi elektromotory. Ty přitom roztáčejí čtyři dvoulisté souosé protiběžné nosné rotory. Instalace rotorů s motory se nachází na koncích čtyř horizontálních nosníků trubkové konstrukce, které vybíhají z rohů trupu a při pohledu z vrchu zaujímají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „X“. Nosníky s nosnými rotory jsou řešeny jako sklopitelné. Pro potřeby skladování lze všechny čtyři nosníky nosných rotorů eVTOLu typu Sport Utility Aircraft přiklopit k trupu. Zatímco přední nosníky se sklápějí směrem dozadu, zadní nosníky nosných rotorů směrem dopředu. Napájení elektromotorů tohoto stroje obstarávají Li-Ion baterie. Jejich nabití přitom zabere 3 h. Trup eVTOLu typu Sport Utility Aircraft připomíná motokáru. Pilotní prostor tohoto stroje je řešen jako otevřený. K jeho řízení slouží volant nápadně se podobající volantu silničního vozidla. K vzletu a přistání eVTOL typu Sport Utility Aircraft využívá pevný čtyřbodový podvozek. Díky kompaktní konstrukci a skládacímu nosnému systému je tento stroj možné snadno přenášet a přepravovat, např. SUV nebo nákladním automobilem. Sériové výroby se ale eVTOL typu Sport Utility Aircraft nakonec nedočkal. Důvodem toho byl krach společnosti GroundAero.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: osm elektromotorů blíže nespecifikovaného typu
TTD: | |
Šířka: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Užitečné zatížení: | 100 kg |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | 15 až 25 min |
Poslední úpravy provedeny dne: 8.2.2023