CASIC DF-ZF (WU-14)

Sebevražedný útočný bezpilotní hypersonický kluzák (HGV) typu DF-ZF (WU-14) z dílny 10. výzkumného institutu společnosti CASIC (China Aerospace Science Industry Corporation) slouží k ničení důležitých pozemních cílů za pomoci konvenční nebo termonukleární nálože. Zmíněný stroj tedy není ničím jiným, než manévrující bojovou hlavicí. Úspěšný průnik protiraketovou obranou má přitom tomuto stroji zajistit kombinace hypersonické rychlosti, tedy rychlosti převyšující hodnotu M=5, se schopnostní manévrovat. Díky posledně uvedenému má totiž na rozdíl od klasické bojové hlavice, která se pohybuje po balistické křivce, nepředvídatelnou letovou dráhu. Hypersonická rychlost zase protiraketové obraně poskytuje málo času na adekvátní reakci. HGV (hypersonic glide vehicle) typu DF-ZF (WU-14) má štíhlé tělo s ostrými okraji a značným úhlem šípu náběžné hrany. Na zádi těla tohoto stroje se nachází trojice nevelkých lichoběžníkových ocasních ploch, jedna svislá a dvě vodorovné. K vynášení a urychlování HGV typu DF-ZF (WU-14) na operační výšku a operační rychlost souží balistická střela středního dosahu (MRBM) na tuhé pohonné látky typu DF-17 (CH-SS-22), která startuje z mobilního odpalovacího zařízení na bázi 10 x 10 transportéru s max. rychlostí 70 km/h a dojezdem 650 km. Zmíněná MRBM má délku okolo 11-ti m a hmotnost okolo 15 000 kg. Její dolet je odhadován mezi 1 800 a 2 500 km. Kruhová odchylka MRBM typu DF-17 (CH-SS-22) se údajně pohybuje řádově v metrech. Zmíněná MRBM přitom HGV typu DF-ZF (WU-14) údajně udělí rychlost M=5 až 10 (cca 6 200 až 12 400 km/h). První testovací let HGV typu DF-ZF (WU-14) byl uskutečněn dne 9. ledna 2014. Další zkušební start, který byl proveden dne 7. srpna toho samého roku, byl ale neúspěšný. Krátce po startu totiž došlo k rozlomení nosné rakety. Další testovací let byl uskutečněn dne 2. prosince 2014 a byl úspěšný. V průběhu letu, který byl realizován dne 7. června 2015, měl HGV typu DF-ZF (WU-14) prokázat, že disponuje vynikající manévrovatelností, stejně jako při následujícím letu, jenž byl uskutečněn dne 19. srpna toho samého roku. Dne 23. listopadu 2015 HGV typu DF-ZF (WU-14) poprvé úspěšně pokořil rychlost M=5. Další úspěšný test byl uskutečněn dne 22. dubna 2016. V průběhu letu, který byl realizován dne 1. listopadu 2017, tento stroj v průběhu sestupného letu ve výšce okolo 60 000 m překonal vzdálenost cca 1 400 km za pouhých 11 min. Při dalším letovém testu, který byl realizován 15. dne toho samého měsíce, byl HGV typu DF-ZF (WU-14) poprvé vynesen MRBM typu DF-17 (CH-SS-22). Dne 1. října 2019 byla MRBM typu DF-17 (CH-SS-22) s HGV typu DF-ZF (WU-14) poprvé prezentována široké veřejnosti, na to na vojenské přehlídce konající se na Tiananmenském náměstí k příležitosti založení ČLR. Z toho bylo možné vyvodit, že byl tento zbraňový systém podle všeho již tehdy operační. O případné operační službě HGV typu DF-ZF (WU-14) ale není nic známo.

Verze:  žádné

Nosič:  MRBR typu DF-17 (CH-SS-22)

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot)

Pohon:       žádný

Výzbroj:     konvenční nebo termonukleární bojová hlavice

 

 

 

TTD:  
Rozpětí: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: cca 5 000 kg
Max. rychlost: M=5 až 10
Max. dolet: ?

 

 


 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.12.2024