CASC CH-92

Víceúčelový bezpilotní prostředek středního doletu se sníženou zjistitelností typu CH-92 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) slouží pro dlouhotrvající hlídkovou činnost, monitorování zájmových oblastí, ostrahu státních hranic, vyhledávání a sledování pozemních cílů, zjišťování výsledků dělostřelecké palby a v neposlední řadě též pro ničení pozemních a hladinových cílů za pomoci přesně naváděné munice. Po koncepční stránce se jedná o středoplošník s protáhlým zaobleným doutníkovitým trupem, velmi štíhlým křídlem plynule přecházejícím v trup prostřednictvím protáhlých kořenů s ostrou náběžnou a odtokovou hranou a vysokými motýlkovými ocasními plochami s obdélníkovým tvarem. Pohon tohoto nevelkého stroje zajišťuje jeden 50 hp pístový dvouválec blíže neuvedeného typu. Ten je přitom vestavěn do zádě trupu, přímo mezi ocasní plochy, a roztáčí jednu stavitelnou dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Zatímco příprava bezpilotního prostředku typu CH-92 k letu od příchodu na pozici určení by neměla zabrat více než 60 minut, opětovné svinutí všech komponent celého systému po ukončení mise, resp. od okamžiku přistání, by dle výrobce nemělo trvat déle než 40 minut. UAV typu CH-92 vzlétá za využití gumového svazku z katapultu, který je instalován na korbě automobilu, nebo jako klasický letoun. Přisává na lyžovém podvozku nebo za využití padáku. Zkušební prototyp či technologický demonstrátor tohoto stroje byl ale opatřen pevným tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu. První informace o prostředku typu CH-92 byly prezentovány na Airshow China 2012, která se konala v listopadu roku 2012 v Zhuhai. Bližší informace o tomto stroji spolu s jeho vyobrazením byly ale uvolněny až v únoru roku 2013 na výstavě IDEX 2013 konající se v Abu-Dhabi. Tehdy se celý program CH-92 zatím ještě nacházel ve fázi letových zkoušek. Produkce tohoto stroje by se přitom měla rozeběhnout ještě na konci roku 2013.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu s max. výkonem 50 hp

Vybavení:   průzkumné senzorové vybavení nebo jiné vybavení do celkové hmotnosti 60 kg

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 9,00 m
Délka: 4,10 m
Výška: 1,60 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 300 kg
Cestovní rychlost: 120 - 160 km/h
Max. rychlost: 190 km/h
Praktický dostup: 6 000* m
Operační rádius: 250 km
Vytrvalost: 10 hod

 

 

* obvyklá letová hladina při bojových operacích ale činí 2 000 až 2 500 m

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 9.4.2013