Dobry den,
Těsně před vánoci jsem měl možnost svézt se s Jakem 42D ze Saratova do Moskvy Domodědova. Normálně na této trati létá Embraer, ale pro špatné počasí v Saratově nasadili Jak-42. Nastupovali jsme se smíšenými pocity do viditelně staršího letounu, což bylo vidět hlavně na interiéru, který odhaduji na počátek 90. let.
Nakonec jsme v pořádku doletěli a pak jsem začal dohledávat podrobnosti o tomto letadle, o kterem jsem věděl jen to, že mělo zpočátku pár havárií.
Před několika lety jsem pro nakladatelství JAKAB napsal publikaci o Jak-11/C-11, tak jsem kapitolu o něm vyhledal na těchto stránkách a nenašel žádných nepřesností, nebo nesrovnalostí.
Jsem rád, že jsem našel solidní stránky o sovětských/ruských letadlech.
Albert Orlita
albert.orlita@seznam.cz
Kniha návštěv
Jak-42D
Datum: 01.01.2015 | Vložil: Albert Orlita
Velmi propracované
Datum: 13.08.2014 | Vložil: Pavel
moc děkuji autorovi za tyto stránky - zřejmě sem budu chodit hodně často - ostatní chvála už tu několikrát zazněla
Všechna čest!
Datum: 11.08.2014 | Vložil: Miroslav Hylš
Asi nejlepší stránky tohoto typu.
Ale za to kuli byste zasloužil!!!
Neřízené rakety
Datum: 09.08.2014 | Vložil: AK
Velmi zajímavé stránky, myslím, že by měly by být archivovány prostřednictvím WebArchivu (https://www.webarchiv.cz/).
Neuvažujete o rozšíření sekce Letecká výzbroj i o protizemní neřízené raketové střely?
Re: Neřízené rakety
Datum: 09.08.2014 | Vložil: M.H.
Dobrý den, neřízené protizemní rakety a další kategorie letecké podvěsné výzbroje budou, ale nyní mám jiné priority. Každopádně děkuji za ten typ na WebArchiv. Už delší dobu zvažuju, jak do důkladně zazálohovat.
ohodnocení
Datum: 19.06.2014 | Vložil: Petr
Slušná práce, vím kolik to stojí času udělat něco podobného. Díky za všechny , Petr
Krásne popísané
Datum: 26.04.2014 | Vložil: Tibor
Ďakujem autorovi za krásnu encyklopédiu lietadiel.V rokoch 1975-1977 som slúžil u PVO štátu v Žatci v rote RTZ.
dotaz
Datum: 12.09.2013 | Vložil: Petr
Moc krásné stránky a až neuvěřitelné informace,akorát nemůžu najít nic od Polikarpova.
Re: dotaz
Datum: 13.09.2013 | Vložil: Martin
Od Polikarpova zatím ještě nic není a dlouho nebude. Mám totiž práci na tomto webu rozdělenou do čtyř etap. V první etapě zkompletuji techniku od druhé světové války po současnost, v druhé etapě techniku od vzniku SSSR po konec druhé světové války, ve třetí etapě techniku z období před vznikem SSSR a techniku, které jsem se rozhodl nechat na konec (např. sportovní letouny a pod, které vznikly po rozpadu SSSR a nenesou jméno žádné ze zavedených značek) a ve čtvrté etapě to budu dál pilovat, popř. přidělávat nějaká bonusová témata. Z období od druhé světové války po současnost bych nicméně ještě rád doplnil, tedy než se vrhnu na tu starší techniku, vznášedla (zatím mám nějaké podklady jen k těm vojenským) a ruské UAV (to asi nebude možné zkompletovat na 100%). Nicméně ještě předtím je ale zapotřebí asi polovinu stávajících článků zcela předělat, protože se na nich neúnosně projevil zdravotní stav. Konkrétně jde o letouny a vrtulníky značky Antonov, Berjev, Iljušin, Jakovlev, Kamov, MiG, Mil a Tupolev a ruské protizemní ŘS. Pokud zdraví dá, tak to dle mých odhadů beztak nebude dříve, než v roce 2015 nebo 2016. Každopádně z techniky z období od vzniku SSSR do konce druhé světové války dokompletuji nejprve tu techniku, která vznikla v OKB, které jsem již načal v rámci etapy první. Teprve až poté půjdou na řadu konstruktéři, kteří již po roce 1945 nestáli v čele nějaké OKB. Tam patří i Polikoarpov.