Antonov AN-BK-1 Gorlica

Taktický bezpilotní průzkumný vzdušný prostředek typu AN-BK-1 je primárně určen pro elektro-optický průzkum pozemního bojiště za všech meteorologických podmínek ve dne i v noci v zájmu mechanizovaných (tankových) brigád, divizí raketových vojsk a dělostřelectva a letek taktického letectva. Sekundárním posláním tohoto stroje jsou útoky na pozemní cíle. UAV typu AN-BK-1 se stane jednou z komponent taktického bezpilotního vzdušného komplexu (TBpAK), vzešlého ze zadání pozemních ozbrojených sil Ukrajiny. Součástí zmíněného komplexu bude kromě čtyř UAV typu AN-BK-1 též mobilní řídící a vyhodnocovací stanoviště a pozemní zařízení zabezpečující vzlet, přistání, přepravu a servis UAV. Jeho obsluhu bude zajišťovat 22 osob. UAV typu AN-BK-1 má krátký vřetenovitý trup, štíhlé přímé křídlo, které je uchyceno k hřbetu zadní části trupu, a obdélníkovité ocasní plochy uspořádané do tvaru obráceného písmene „V“. Instalace ocasních ploch se nachází na koncích štíhlým trubkových nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla. Pohon tohoto stroje obstarává jeden pístový motor typu Hirth F-23 německé výroby. Zmíněný motor je instalován na zádi trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu AN-BK-1 odpružený pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. K břichu trupu tohoto stroje, v oblasti za příďovým podvozkem, je uchyceno otočné kulovité pouzdro elektro-optického pozorovacího systému. Prototyp UAV typu AN-BK-1 byl postaven z vnitřních zdrojů výrobce. Do oblak se tento stroj poprvé vydal dne 8. listopadu 2017, jako vůbec první UAV značky Antonov. Při tomto svém prvním letu měl přitom pod křídlem zavěšenu dvojici válcovitých odpalovacích kontejnerů PTŘS typu Barier-V. Prototyp UAV typu AN-BK-1 ale zatím ještě není schopen používat žádné zbraně. Kromě toho tento stroj stále ještě postrádá instalaci průzkumného vybavení. Ke svému prvnímu letu s průzkumným vybavením se přitom tento stroj vydá nejdříve na jaře roku 2018. Značně zjednodušené je i další palubní vybavení. Jeho součástí je pouze systém řízení Futaba japonské výroby, který slouží k řízení RC modelů, a telemetrický systém Pixhawk kanadské výroby. Instalaci autopilota prototyp UAV typu AN-BK-1 zatím ještě postrádá.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   rádiové-povelové + inerciální

Pohon:        jeden pístový motor typu Hirth F-23 německé výroby

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Otočné kulovité pouzdro tohoto zařízení se nachází na břichu trupu, přímo za příďovým podvozkem.

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 6,70 m
Délka:   4,40 m
Výška: 1,60 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 200 kg
Max. rychlost: 150 až 180 km/h
Praktický dostup:   1 800 až 2 400 m
Max. dolet:    1 050 km
Bojový rádius: 120 km
Vytrvalost: 7 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 12.11.2017