GAIC Sparrow Hawk II (Air Sniper)

Taktický bezpilotní vzdušný prostředek typu Sparrow Hawk II (Air Sniper) z dílny Guizhou Aircraft Industry Corporation (GAIC) z Guizhou lze řadit mezi průzkumné stroje pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE). Po koncepční stránce je tento bezpilotní prostředek řešen jako dolnoplošník s protáhlým trupem, štíhlým přímým křídlem se značným rozpětím, motýlkovými ocasními plochami s obdélníkovým tvarem, které doplňuje jedna obdélníková kýlovka, a zatahovatelným tříbodovým podvozkem příďového typu. Zatímco ve vyvýšeném hřbetu přídě trupu se nachází anténa satelitního komunikačního systému, za jehož pomocí jsou získané informace předávány pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase, mohutný vanovitý kryt, který se nachází na plochém břiše trupu přímo před náběžnou hranou křídla, ukrývá anténu radiolokátoru se syntetickou aperturou. Součástí průzkumného vybavení tohoto stroje se přitom stal též hyperspektrální fotoaparát. Pohon Sparrow Hawku II obstarává jeden pístový motor. Ten je vestavěn do zádě trupu a roztáčí jednu třílistou vrtuli v tlačném uspořádání. Svým celkovým vzezřením se tak Sparrow Hawk II nápadně podobá americkým UAV řady RQ-1 Predator a MQ-9 Reaper a domácím UAV typu ALIT CH-4 a CAC Pterodactyl I. Od zmíněných strojů jej přitom lze snadno rozpoznat díky více hranatému profilu trupu, který navíc obdržel ploché boky bez typických ostrých „stealth“ okrajů. Letové zkoušky prototypu Sparrow Hawku II se rozeběhly v roce 2011. Jakékoliv další informace o celém programu Sparrow Hawk II nejsou zatím bohužel známy. Z dostupných fotografií lze však vyčíst, že v současnosti probíhá vývoj nebo zkušební program (?) ozbrojené modifikace tohoto stroje s instalací dvou zbraňových závěsníků pod křídlem.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu   

Vybavení:   radiolokátor se syntetickou aperturou (jeho instalace je umístěna uvnitř vanovitého krytu nacházejícího se na břiše trupu v oblasti před náběžnou hranou křídla) a hyperspektrální fotoaparát

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: 8 500 m
Max. dolet: 2 900 km
Vytrvalost: 20 hod

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 16.9.2012