Augur Au-37 Bespoščadnyj
Jediný exemplář jednomístné nezpevněné závodní-rekordní horkovzdušné vzducholodě typu Au-37 Bespoščadnyj (RA-0913G) z dílny Vzduchoplaveckého ústředí Augur vzešel ze zakázky bankéře a pilota L Tjuchtjaeva. Z hlediska celkového uspořádání lze tuto největší horkovzdušnou vzducholoď z řady „Au“ považovat za přesnou aerodynamickou zvětšeninu úspěšné vzducholodě typu Au-29 Zjablik. Zatímco délka, resp. objem, doutníkovitého těla typu Au-29 Zjablik činí 23,40 m ,resp. 855 m3, vzducholoď typu Au-37 Bespoščadnyj je opatřena tělem s délkou celých 29,00 m a objemem celých 1 600 m3. Na jeho zádi se nachází, stejně jako v případě typu Au-29 Zjablik, čtveřice do tvaru kříže uspořádaných nafukovacích stabilizačních ploch. Shodné je řešení též gondoly. Ta má tedy podobu nekapotované trubkové konstrukce s tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu, sedadlem pilota vpředu a pohonnou jednotkou, která roztáčí jednu tlačnou vrtuli, vzadu. Srdcem jediného exempláře vzducholodě typu Au-37 Bespoščadnyj se stal 65 hp pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby. Naproti tomu typ Au-29 Zjablik poháněl slabší ruský 50 hp motor typu MZ-30. Jediný exemplář vzducholodi typu Au-37 Bespoščadnyj se stal nositelem hned dvou mezinárodní organizací FAI uznaných světových rekordů v podkategorii VCH 03. Konkrétně přitom jde o rychlostní rekord 99,136 km/h ze dne 3. února 2009 a rekord ve vytrvalosti 5 hodin a 5 minut ze dne 24. února toho samého roku.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden exemplář
Uživatelé: Rusko
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby s max. výkonem 65 hp
Nosnost: ?
TTD: | |
Délka těla: | 29,00 m |
Max. průměr těla: | ? |
Výška: | ? |
Objem: | 1 600 m3 |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Max. dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014