VR-Technologies VRT500 (LMV)

V roce 2016 se společnost VR-Technologies, která je součástí konsorcia Vertolety Rossiji (VR), v rámci programu LMV (Ljogkij Mnogocelevoj Vertoljot = lehký víceúčelový vrtulník) pustila do prací na projektu lehkého pětimístného vrtulníku se vzletovou hmotností 1 600 kg. Program LMV je nástupcem programu čtyřmístného lehkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-34S1 se vzletovou hmotností 1 450 kg, který byl v roce 2012 pro bezperspektivnost zastaven. Díky neúspěchu programu Mi-34S1 se totiž nejlehčími vrtulníky v nabídce společnosti VR staly vrtulníky řady Ansat a Ka-226 (Hoodlum C) se vzletovou hmotností celých 3 400 až 3 600 kg. Zmíněný stroj vešel ve známost pod označením označení VRT500 a široké veřejnosti byl poprvé prezentován v červenci roku 2017 na moskevské airshow MAKS 2017 ve formě zmenšeného modelu. Vrtulník typu VRT500 počítá s dvojicí třílistých protiběžných souosých nosných rotorů, prostornou pětimístnou kabinou, krátkým ocasním nosníkem se zdvojenými ocasními plochami a lyžovým podvozkem. Nosné rotory tohoto stroje má roztáčet jeden motor blíže nespecifikovaného typu. S největší pravděpodobností se ale bude jednat o francouzský motor typu Turboméca Arrius. V současnosti se vývoj vrtulníku typu VRT500 nachází ve fázi technického návrhu. Zmíněný stroj by se měl stát součástí výrobního programu závodu z Ulan-Ude. Produkce vrtulníku typu VRT500 by se přitom měla rozeběhnout v roce 2020 nebo 2021.

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden motor neznámého typu         

Kapacita:   čtyři osoby nebo náklad do celkové hmotnosti 730 kg

 

 

 

TTD:     
Ø nosných rotorů:  8,40 m
Délka trupu:   8,09 m
Výška: 2,22 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 600 kg
Max. rychlost: 250 km/h
Praktický dostup:   6 020 m
Max. dolet: 860 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny: 5.9.2017