UZGA Bell 407GXP

Typ:  lehký víceúčelový vrtulník (licenční kopie amerického typu Bell 407GXP)

Určení:  přeprava osob a nákladu, výcvik pilotů, sanitní lety a hlídková činnost

Historie:  V květnu roku 2015, na výstavě HelliRussia 2015, byla podepsána smlouva, která závodu UZGA (Uralský Závod Civilního Letectví) z Jekaterinburgu zajistila licenční oprávnění na kompletaci amerických vrtulníků typu Bell 407GXP pro ruské zákazníky z dodaných předpřipravených komponent. Prvním zájemcem o vrtulník typu Bell 407GXP z produkce závodu UZGA se stala Uljanovská vyšší letecká škola civilního letectva. Zmíněná škola si na podzim toho samého roku pro svou „vrtulníkovou“ pobočku v podobě Omské letecko-technické školy civilního letectva (OLTK GA) objednala dva tyto stroje. První z nich byl OLTK GA odevzdán dne 30. prosince 2015. Svůj druhý Bell 407GXP zmíněná letecká škola převzala v roce 2016. Široké veřejnosti byl vrtulník typu Bell 407GXP z produkce závodu UZGA poprvé prezentován v květnu roku 2017 na výstavě HelliRussia 2017. Na zmíněné výstavě byl konkrétně k vidění třetí sériový stroj, který byl rovněž určen pro OLTK GA. Dne 16. července 2018 závod UZGA na výstavě Innoprome-2018 poprvé prezentoval vrtulník typu Bell 407GXP v sanitní úpravě se zdravotnickými moduly z dílny UOMZ (Uralský opticko-mechanický závod). Zmíněný stroj vzešel ze zakázky ruského Ministerstva zdravotnictví a byl určen pro NSSA (Národní služba zdravotnického letectví). Jeho domovskou základnou se stal Jekaterinburg. NSSA si plánuje pořídit ještě dalších 32 sanitních vrtulníků typu Bell 407GXP.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně čtyři exempláře

Uživatelé:  Rusko

 

 

 

Posádka:    jeden nebo dva piloti

Pohon:       jeden turbohřídelový motor typu Rolls-Royce (Allison) M250-C47B/8 s max. výkonem 862 hp

Radar:        žádný

Kapacita:   pět (v konfiguraci se dvěma piloty) nebo šest (v konfiguraci s jedním pilotem) osob nebo náklad do celkové hmotnosti 1 160 kg, přepravovaný uvnitř kabiny s objemem 2,4 m3, nebo náklad do celkové hmotnosti 1 200 kg, přepravovaný ve vnějším podvěsu

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 10,66 m
Ø ocasního rotoru: 1,65 m
Celková délka: 12,61 m
Délka trupu: 10,57 m
Výška: 3,10 m
Prázdná hmotnost: 1 221 kg
Max. vzletová hmotnost: 2 722 kg
Max. rychlost: 259 km/h
Praktický dostup: 5 733 m
Max. dolet: 624 km

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 27.10.2018