Pančenkov ADP-07
Typ: experimentální ekranoplán
Určení: prověření stability a ovladatelnosti koncepce
Historie: Projekt nevelkého dvoumístného ekranoplánu typu ADP-07 A.N. Pančenkov zpracoval na půdě Polytechnického Institutu z Gorkého. Naproti tomu všechny předchozí projekty ekranoplánů z dílny tohoto známého konstruktéra a výzkumného pracovníka se zaměřením na problematiku ekranoplánů vznikly v prostorách Hydromechanického Institutu Akademie Věd Ukrajinské SSR z Kyjeva (typy K-1, K-2 a K-3) a Irkutského Polytechnického Institutu (typy ADP-04/-04M, ADP-5 Orfej a ADP-06). Pohon ekranoplánu typu ADP-07 obstarával jeden 210 hp pístový motor typu M337 československé výroby. Palivový systém tento stroj zase přebíral od slavného jednomotorového pístového dvouplošníku typu An-2 (Colt) z dílny O.K. Antonova. Letové zkoušky jediného prototypu dvoumístného ekranoplánu typu ADP-07 se rozeběhly na jaře roku 1985 a byly realizovány poblíž Listvjanky. Celý zkušební program tohoto stroje ale sužovaly potíže s pohonnou jednotkou. Ta totiž špatně snášela kruté sibiřské mrazy. Přestože ekranoplán typu ADP-07 vykazoval jinak dobrou stabilitou a ovladatelností, nikdy nepřekročil prototypové stádium. Celý zkušební program tohoto stroje totiž již v roce 1985, tedy krátce poté, co se rozeběhl, zcela zastavily rozsáhlé finanční škrty.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu Walter M337 československé výroby s max. výkonem 210 hp
Kapacita: jedna osoba
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 8,00 m |
Délka: | 9,00 m |
Výška: | 2,05 m |
Prázdná hmotnost: | 483 kg |
Max. vzletová hmotnost: | 733 kg |
Max. rychlost: | 100 - 120 km/h |
Letová výška: | 0,4 m |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 20.7.2013