Lavočkin La-225 Komar   

Lehký bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu La-225 Komar z dílny NPO S.A. Lavočkina slouží k taktickému a operativně-taktickému průzkumu v zájmu různých druhů vojsk. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup, přímé dolnoplošně uspořádané křídlo s lichoběžníkovým půdorysem a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu La-225 se sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové SOP a jedné VOP s půdorysem ve tvaru obdélníku a jsou instalovány na koncích dvou štíhlých nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla. Pohon tohoto stroje obstarává jeden dvoutaktní benzínový motor. Zmíněný motor je vestavěn do zadní části trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Řízení UAV typu La-225 je prováděno z mobilní pozemní stanice. Zmíněný stroj se přitom může od zmíněné pozemní řídící stanice vzdálit až do vzdálenosti 300 km. Operační rádius UAV typu La-225 lze nicméně prodloužit až na 500 km, a to za pomoci retranslační stanice. Zmíněný stroj je po typu La-17 (DR-1), který vznikl v 50. letech 20. století, druhým UAV značky „La“ v celkovém pořadí. UAV typu La-225 zároveň představuje návrat Lavočkinovi konstrukční kanceláře, která se od 60. let 20. století zabývala výhradně kosmickou technikou, k letecké technice. Projekt UAV typu La-225 byl široké veřejnosti poprvé prezentován v srpnu roku 2007 na moskevské airshow MAKS 2007 ve formě 1:1 makety. Tehdy se již vývoj tohoto stroje nacházel ve stádiu leteckých zkoušek.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  ?

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:    TV neb IČ kamera

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Operační rádius:  300* km
Vytrvalost: 6 h

 

 

* 500 km za využití retranslační stanice

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 4.1.2019