BUAA Mifeng-6

Čtyřmístná nezpevněná víceúčelová horkovzdušná vzducholoď typu Mifeng-6 z dílny institutu BUAA (Beijing University od Aeronautics and Astronautics) byla používána pro celou řadu úkolů, včetně vzdušného snímkování a filmování, hlídkové činnosti, vědecké výzkumné činnosti a sportovní činnosti. Kromě výše uvedeného tato vzducholoď posloužila též pro zavěšování kabelů vysokého napětí při výstavbě vodní elektrárny Ge-Zhou. Robustní tělo vzducholodi typu Mifeng-6 mělo doutníkovitý tvar a vykazovalo délkou 33,70 m a objemem 2 983 m3. Na jeho zádi se nacházela čtveřice do tvaru kříže uspořádaných nafukovacích stabilizačních ploch. Čtveřicí nevelkých koleček opatřená otevřená gondola vzducholodi typu Mifeng-6 se svým vzezřením nápadně podobala malému člunu. Sedadla čtyřčlenné posádky, které se nacházely uvnitř zmíněné gondoly, byla uspořádána po dvou do dvou řad. Přímo před přední řadou sedadel se nacházela instalace průzračného větrného štítku. Zadní část gondoly zase nesla instalaci pohonné jednotky v podobě 42 hp pístového motoru typu Rotax 447 rakouské výroby. Zmíněný motor roztáčel jednu třílistou tlačnou vrtuli, která byla opatřena prstencovitým pláštěm. První prototyp vzducholodě typu Mifeng-6 poprvé vzlétl dne 20. prosince 1985 a původně byl opatřen tělem vzniklým úpravou horkovzdušného balónu. Tehdy přitom zřejmě šlo o zdaleka největší horkovzdušnou vzducholoď na světě. Později institut BUAA postavil ještě nejméně tři vzducholodě tohoto typu.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně čtyři exempláře

Uživatelé:  ČLR

 

 

 

Posádka:    jeden pilot a tři pasažéři

Pohon:       jeden pístový motor typu Rotax 447 rakouské výroby s max. výkonem 42 hp

Nosnost:    ?

 

 

TTD:     
Délka těla: 33,70 m 
Max. průměr těla:   13,30 m
Výška: 16,40 m
Objem: 2 983 m3
Prázdná hmotnost: 325 kg
Max. vzletová hmotnost: 740 kg
Max. rychlost: 35 km/h
Max. dostup:   ?
Max. dolet:    ?
Vytrvalost: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014