Lontek XY-280

Podzvukový proudový bezpilotní vzdušný prostředek typu XY-280 z dílny společnosti Lontek primárně zastává poslání vzdušného terče při výcviku vzdušného boje. Protože má tento stroj simulovat americké bojové letouny 5. generace typu F-22 Raptor a F-35 Lightning II, je navržen s ohledem na sníženou zjistitelnost (stealth). RCS (efektivní radiolokační odrazivá plocha) UAV typu XY-280 přitom činí pouhých 0,05 až 0,1 m2. Z toho samého důvodu má tento stroj být schopen vykonávat manévry s přetížením až 6 g. Sekundárně má UAV typu XY-280 sloužit k útokům na pozemní cíle. To dokládá přítomnost dvou nevelkých trupových zbraňových šachet. Zmíněný stroj je řešen jako BWB (Blended Wing Body), tedy jako stroj se splývajícím trupem s křídlem. UAV typu XY-280 je opatřen zdvojenou lichoběžníkovou svislou ocasní plochou s výrazným sklonem směrem k podélné ose trupu. Pohon tohoto stroje obstarává jeden dvouproudový motor neznámého typu. Zmíněný motor využívá dvojici samostatných podtrupových lapačů vzduchu a širokou štěrbinovou trysku. Ta se přitom nachází mezi oběma SOP. K vzletu UAV typu XY-280 využívá, stejně jako většina vzdušných terčů, odhazovatelný raketový motor na TPL. Zmíněný stroj má projektovanou životnost 25 letů a vytrvalost 2 h. Vývoj UAV typu XY-280 se v současnosti zatím nachází v projektovém stádiu. Projekt tohoto stroje byl přitom široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2018, která se konala v listopadu roku 2018 v Zhuhai, ve formě zmenšeného modelu.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  0

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden dvouproudový motor neznámého typu         

Vybavení:   ?

Výzbroj:     řízené střely a pumy. K přepravě výzbroje slouží dvě nevelké zbraňové šachty. Užitečné zatížení tohoto stroje (senzory a výzbroj) činí 150 kg.

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 6,00 m
Délka: 4,33 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 650 kg
Max. rychlost: M=0,72 (860 km/h)
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?
Vytrvalost: 2 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.11.2018