RosAeroSystems Au-11 Aist

První pilotovanou vzducholodí společnosti RosAeroSystems, která není ničím jiným, než pobočkou společnosti Avgur (bývalé vzduchoplavecké ústředí Avgur), se stala jednomístná héliová nevyztužená vzducholoď typu Au-11 Aist. Plášť doutníkovitého těla jediného exempláře tohoto stroje (RF-000034R) ukrývá balonet a je svařen vysokofrekvenčním elektrickým proudem z osmi vrstev syntetické látky. Tato technologie výroby pláště těla přitom v době vzniku jediného exempláře vzducholodě typu Au-11 představovala pro ruský průmysl úplnou novinku. Záď těla vzducholodě typu Au-11 nese čtveřici do tvaru kříže uspořádaných lichoběžníkových stabilizátorů. Gondola tohoto stroje je opatřena jedním kolečkem a kromě bohatě zasklené uzavřené jednomístné pilotní kabiny ukrývá též pohonný systém. Pohon jediného exempláře vzducholodě typu Au-11 obstarává jeden 65 hp pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby. Zmíněný motor roztáčí jednu tlačnou vrtuli, která je vetknuta do prstencovitého zakončení gondoly a opatřena řadou regulačních žaluzií. Jediný exemplář vzducholodě typu Au-11 byl postaven v roce 2001 a dne 10. února 2005 si na své konto připsal mezinárodní organizací FAI uznaný světový rychlostní rekord 50,03 km/h. Mezitím se zúčastnil několika moskevských airshow MAKS. Původně jediný exemplář tohoto stroje létal na území Ruska. Později byl však předán ukrajinskému zkušebnímu institutu NII Aerouprugij sistem. Na Ukrajině se přitom jediný exemplář vzducholodě typu Au-11 nachází do dnešních dnů.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden exemplář

Uživatelé:  Rusko a Ukrajina

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby s max. výkonem 65 hp

Nosnost:    160 kg

 

 

 

TTD:     
Délka těla: 27,65 m 
Max. průměr těla:   ?
Výška: ?
Objem: 669 m3
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 80 km/h
Max. dostup:   1 500 m
Max. dolet:    300 km
Vytrvalost: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014