Avgur Au-37 Bespoščadnyj

Jediný exemplář jednomístné nezpevněné závodní-rekordní horkovzdušné vzducholodě typu Au-37 Bespoščadnyj (RA-0913G) z dílny Vzduchoplaveckého ústředí Avgur vzešel ze zakázky bankéře a pilota L Tjuchtjaeva. Z hlediska celkového uspořádání lze tuto největší horkovzdušnou vzducholoď z řady „Au“ považovat za přesnou aerodynamickou zvětšeninu úspěšné vzducholodě typu Au-29 Zjablik. Zatímco délka, resp. objem, doutníkovitého těla typu Au-29 Zjablik činí 23,40 m ,resp. 855 m3, vzducholoď typu Au-37 Bespoščadnyj je opatřena tělem s délkou celých 29,00 m a objemem celých 1 600 m3. Na jeho zádi se nachází, stejně jako v případě typu Au-29 Zjablik, čtveřice do tvaru kříže uspořádaných nafukovacích stabilizačních ploch. Shodné je řešení též gondoly. Ta má tedy podobu nekapotované trubkové konstrukce s tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu, sedadlem pilota vpředu a pohonnou jednotkou, která roztáčí jednu tlačnou vrtuli, vzadu. Srdcem jediného exempláře vzducholodě typu Au-37 Bespoščadnyj se stal 65 hp pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby. Naproti tomu typ Au-29 Zjablik poháněl slabší ruský 50 hp motor typu MZ-30. Jediný exemplář vzducholodi typu Au-37 Bespoščadnyj se stal nositelem hned dvou mezinárodní organizací FAI uznaných světových rekordů v podkategorii VCH 03. Konkrétně přitom jde o rychlostní rekord 99,136 km/h ze dne 3. února 2009 a rekord ve vytrvalosti 5 hodin a 5 minut ze dne 24. února toho samého roku.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden exemplář

Uživatelé:  Rusko

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu Rotax 582 rakouské výroby s max. výkonem 65 hp

Nosnost:    ?

 

 

TTD:     
Délka těla: 29,00 m 
Max. průměr těla:   ?
Výška: ?
Objem: 1 600 m3
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Max. dostup:   ?
Max. dolet:    ?
Vytrvalost: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014