Avgur Au-29 Zjablik

Jediný exemplář jednomístné nezpevněné sportovní-rekordní horkovzdušné vzducholodě typu Au-29 Zjablik (RF-000030R) byl postaven v roce 2005 Vzduchoplaveckým ústředím Avgur. Od svého neúspěšného předchůdce v podobě vzducholodě typu Au-31 Djatel se tento stroj v mnohém odlišuje. Zatímco typ Au-31 Djatel je opatřen poměrně krátkým tělem s kapkovitým tvarem, znatelně delší (23,40 m vs 16,00 m) a objemnější (855 m3 vs 340 m3) tělo vzducholodě typu Au-29 Zjablik obdrželo tvar doutníku. Na jeho zádi se pak nachází, stejně jako v případě typu Au-31 Djatel, čtveřice do tvaru kříže uspořádaných nafukovacích stabilizačních ploch. Gondola jediného exempláře vzducholodě typu Au-29 Zjablik má podobu nekapotované trubkové konstrukce s tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu, sedadlem pilota vpředu a 50 hp pístovým motorem typu MZ-30, který roztáčí jednu tlačnou vrtuli, vzadu. Jediný exemplář vzducholodě typu Au-29 Zjablik v průběhu dvou letů, které vykonal dne 1. března 2006 a 20. února 2007, ustanovil hned tři mezinárodní organizací FAI uznané světové rekordy v kategorii BX 02 (vzducholodě s objemem 400 až 900 m3). Zatímco první z těchto letů mu přinesl zápis rekordu v rychlosti (27,45 km/h), v průběhu toho druhého si na své konto připsal rekord v dostupu (458 m) a doletu (18,5 km). V současnosti jediný exemplář vzducholodě typu Au-29 Zjablik provozuje vzduchoplavecký sportovně-technický klub ROSTO.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden exemplář

Uživatelé:  Rusko

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu MZ-30 s max. výkonem 50 hp

Nosnost:    150 kg

 

 

TTD:     
Délka těla: 23,40 m 
Max. průměr těla:   ?
Výška: ?
Objem: 855 m3
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Max. dostup:   ?
Max. dolet:    ?
Vytrvalost: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014