Augur Au-29 Zjablik
Jediný exemplář jednomístné nezpevněné sportovní-rekordní horkovzdušné vzducholodě typu Au-29 Zjablik (RF-000030R) byl postaven v roce 2005 Vzduchoplaveckým ústředím Augur. Od svého neúspěšného předchůdce v podobě vzducholodě typu Au-31 Djatel se tento stroj v mnohém odlišuje. Zatímco typ Au-31 Djatel je opatřen poměrně krátkým tělem s kapkovitým tvarem, znatelně delší (23,40 m vs 16,00 m) a objemnější (855 m3 vs 340 m3) tělo vzducholodě typu Au-29 Zjablik obdrželo tvar doutníku. Na jeho zádi se pak nachází, stejně jako v případě typu Au-31 Djatel, čtveřice do tvaru kříže uspořádaných nafukovacích stabilizačních ploch. Gondola jediného exempláře vzducholodě typu Au-29 Zjablik má podobu nekapotované trubkové konstrukce s tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu, sedadlem pilota vpředu a 50 hp pístovým motorem typu MZ-30, který roztáčí jednu tlačnou vrtuli, vzadu. Jediný exemplář vzducholodě typu Au-29 Zjablik v průběhu dvou letů, které vykonal dne 1. března 2006 a 20. února 2007, ustanovil hned tři mezinárodní organizací FAI uznané světové rekordy v kategorii BX 02 (vzducholodě s objemem 400 až 900 m3). Zatímco první z těchto letů mu přinesl zápis rekordu v rychlosti (27,45 km/h), v průběhu toho druhého si na své konto připsal rekord v dostupu (458 m) a doletu (18,5 km). V současnosti jediný exemplář vzducholodě typu Au-29 Zjablik provozuje vzduchoplavecký sportovně-technický klub ROSTO.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden exemplář
Uživatelé: Rusko
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu MZ-30 s max. výkonem 50 hp
Nosnost: 150 kg
TTD: | |
Délka těla: | 23,40 m |
Max. průměr těla: | ? |
Výška: | ? |
Objem: | 855 m3 |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Max. dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 26.2.2014