Tupolev Tu-204CE

Typ:  exportní modifikace středně těžkého nákladního letounu typu Tu-204C

Určení:  přeprava nákladu na středně dlouhé vzdálenosti

Odlišnosti od letounu Tu-204C:

- instalace modifikovaného palubního vybavení

- absence všech postranních okének

Historie:  Dne 10. dubna 2006 si kubánská společnost Cubana de Aviacion objednala, prostřednictvím leasingové společnosti IFK (Iljušin Finance Company), dva čtyřmotorové velkokapacitní dopravní letouny typu Il-96-300, jeden středně těžký dvoumotorový nákladní letoun typu Tu-204CE a dva středně těžké dvoumotorové dopravní letouny typu Tu-204-100E. Letoun typu Tu-204CE není ničím jiným, než exportní modifikací letounu typu Tu-204C. Od tohoto svého protějšku vyhrazeného pro ruské aerolinky se přitom odlišuje pouze palubním vybavením. Cubana s letounem typu Tu-204CE již od počátku počítala jako s nástupcem tehdy již beznadějně zastaralých nákladních Boeingů 727, kterými zajišťovala spojení ostrovní Kuby s Venezuelou, Ekvádorem, Mexikem, Bolívií, Kanadou a dalšími státy regiónu. První exemplář letounu typu Tu-204CE společnosti Cubana de Aviacion (CU-S1700) byl zároveň vůbec prvním dokončeným exemplářem tohoto modelu. Brány závodu Aviastar z Uljanovska tento stroj opustil dne 19. prosince 2006 a do oblak se poprvé vydal 30. dne toho samého měsíce. Certifikační zkoušky letounu typu Tu-204CE se podařilo završit na konci května roku 2007. Do kubánské Havany letoun Tu-204CE (CU-S1700) dorazil dne 6. srpna toho samého roku. Ten samý měsíc, na moskevské airshow MAKS 2007, si Cubana de Aviacion přiobjednala, prostřednictvím leasingové společnosti IFK (Iljušin Finance Company), další letoun typu Tu-204CE. Druhý letoun tohoto typu (CU-S1703) poprvé vzlétl v roce 2008 a zástupcům společnosti Cubana de Aviacion byl formálně předán, na podnikovém letišti závodu Aviastar, dne 18. února 2009. Do Havany tento stroj dorazil dne 27. dubna 2009. Společnost Cubana de Aviacion se přitom stala nejen prvním ale i jediným provozovatelem letounu typu Tu-204CE.

Verze:  -

Vyrobeno:  dva exempláře

Uživatelé:  Kuba (Cubana de Aviacion)

 

 

 

Posádka:    dva piloti a palubní mechanik

Pohon:       dva dvouproudové motory typu Aviadvigatěl PS-90A s max. tahem po 16 140 kp

Radar:        povětrnostní radiolokátor blíže nespecifikovaného typu, instalovaný v přední části trupu

Kapacita:   náklad do celkové hmotnosti 27 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 41,80 m
Délka: 46,10 m
Výška: 13,88 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Cestovní rychlost: 850 km/h
Praktický dostup: 12 100 m
Dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 2.4.2016