Suchoj Ochotnik-B (URBK)

Typ:  těžký taktický bezpilotní útočný-průzkumný prostředek se sníženou zjistitelností

Určení:  ničení pozemních cílů se silnou PVO za pomoci přesně naváděné munice a průzkum pozemního bojiště

Historie:  Dne 12. července 2011 Ministerstvo obrany Ruské federace pověřilo JSC P.O. Suchoje, v rámci programu URBK (útočný-průzkumný bezpilotní komplex), vývojem těžkého útočného-průzkumného bezpilotního prostředku (UCAV) pro Ruské VVS. Technické zadání k tomuto stroji bylo ministrem obrany stvrzeno v dubnu roku 2012. Práce na zmíněném UCAV probíhají v rámci NIR (vědecko-výzkumné práce) a OKR (zkušebně-konstrukční práce) s krycím názvem Ochotnik-B. Vzhledem k tomu, že JSC P.O. Suchoje neměla s projektováním UCAV tehdy ještě jakékoliv zkušenosti, mezitím k projektu Ochotnik-B přizvala RSK MiG. Tato konstrukční kancelář totiž měla na svědomí projekt cca 10-ti t podzvukového stealth UCAV typu Skat, který byl řešen jako jednomotorové létající křídlo (bez ocasních ploch). Vývoj tohoto stroje byl zahájen v roce 2005 a nakonec nepřekročil fázi stavby 1:1 makety. S tou se přitom mohla široká veřejnost seznámit v srpnu roku 2007 na moskevské airshow MAKS 2007. Smlouva mezi JSC P.O. Suchoje a RSK MiG o společném postupu při vývoji UCAV typu Ochotnik-B byla podepsána dne 25. října 2012. UCAV typu Ochotnik-B bude údajně řešen jako létající křídlo se vzletovou hmotností řádu 20 t a jeho pohon bude údajně obstarávat buďto dvojice dvouproudových motorů typu RD-33MK, pohonných jednotek letounů řady MiG-29 (Fulcrum), ve verzi bez přídavného spalování s tahem 2 x 5 400 kp nebo jeden dvouproudový motor s tahem řádu 9 000 až 10 000 kp vzešlý z programu bojového letounu 5. generace PAK-FA (T-50). Rychlost tohoto stroje by se měla pohybovat mezi 1 000 až 1 100 km/h. Se zahájením letových zkoušek UCAV typu Ochotnik-B se počítá v roce 2018.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  - (se zahájením letových zkoušek prototypu se počítá v roce 2018)

Uživatelé:  žádní

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 2.6.2016