Luč Korsar

Typ:  operativně-taktický průzkumný bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu

Určení:  monitorování pozemní situace na bojišti

Historie:  Lehký operativně-taktický průzkumný bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu typu Korsar z dílny KB Luč korporace Vega vzešel ze zadání Ministerstva obrany Ruské federace z roku 2012. UAV typu Korsar a je výsledkem OKR (zkušebně-konstrukční práce) Korsar a slouží pro monitorování situace na pozemním bojišti ve vzdálenosti až 120 km od řídícího stanoviště. UAV typu Korsar je řešen jako dolnoplošník s poměrně krátkým doutníkovitým trupem, přímým křídlem s lichoběžníkovým půdorysem a zdvojenými ocasními plochami. Ocasní plochy tohoto stroje jsou uchyceny ke koncům dvou štíhlých nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla a sestávají se ze dvou štíhlých lichoběžníkových svislých ploch (SOP) a jedné obdélníkové vodorovné plochy (VOP). Křídlo UAV typu Korsar lze sklápět směrem dozadu nahoru. Toho se využívá při skladování a převozu. Pohon tohoto stroje obstarává jeden pístový motor. Motor UAV typu Korsar je instalován na zádi trupu a roztáčí jednu třílistou tlačnou vrtuli. Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, vzpěry hlavního podvozku jsou uchyceny k břichu křídelních nosníků ocasních ploch. První prezentace UAV typu Korsar se konala v červnu roku 2015 na výstavě Armija 2015. Ten samý rok se rozeběhly zkoušky zjednodušeného technologického demonstrátoru. Státní zkoušky UAV typu Korsar by měly být završeny na konci roku 2016. Se zahájením sériové výroby ruského protějšku amerického UAV typu RQ-7 Shadow se počítá na konci roku 2016 nebo na počátku roku 2017. Produkci UAV typu Korsar bude obstarávat nový závod, který byl vybudován v Rybinsku. UAV typu Korsar se přitom stane vůbec prvním produktem tohoto podniku. Do budoucna se počítá s modifikací tohoto stroje se zvětšeným operačním poloměrem ze 120-ti km na 200 km.

demonstrátor UAV typu Korsar

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden technologický demonstrátor a nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:        jeden pístový motor blíže nespecifikovaného typu

Vybavení:   elektro-optický sledovací systém neznámého typu. Kulovité pouzdro optiky tohoto zařízení se nachází na břichu trupu.

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: cca 6,5 m
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: cca 200 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Operační rádius: 120 km
Vytrvalost: 10 až 12 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 24.7.2016