Chengdu J-10C Vigorous Dragon (‘Firebird’)   

Typ:  pokročilá modifikace víceúčelového bojového letounu typu J-10B (Firebird)

Určení:  vybojování vzdušné převahy v prostoru linie, ničení vzdušných cílů v rámci protivzdušné obrany, doprovodné úkoly a útoky na pozemní a hladinové cíle za pomoci přesně naváděné munice

Odlišnosti od letounu J-10B (Firebird):

- vyšší podíl kompozitních materiálů v konstrukci draku

- instalace pokročilejšího palubního radiolokátoru kategorie AESA

- modifikované avionické vybavení

- instalace dodatečné antény na hřbetu trupu

- absence záďových senzorů výstražného UV protiraketového systému

Historie:  Letoun typu J-10C (Firebird) vznikl jako nástupce letounu typu J-10B (Firebird). Od tohoto svého předchůdce se odlišuje instalací pokročilejšího radiolokátoru kategorie AESA. V konstrukci draku tohoto modelu našly ve větší míře uplatnění kompozitní materiály. Z hlediska vnějšího vzhledu se letoun typu J-10C (Firebird) s letounem typu J-10B (Firebird) prakticky shoduje. Od typu J-10B (Firebird) jej lze rozpoznat prakticky pouze díky instalaci dodatečné antény na hřbetu trupu. Prototyp letounu typu J-10C (rudá 1051 / ex rudá 201) se do oblak poprvé vydal dne 31. prosince 2013. Svého předchůdce v podobě letounu typu J-10B (Firebird) tento model ve výrobním programu závodu z Chengdu údajně nahradil po dokončení jediné výrobní série. Existence sériových J-10C (Firebird) je známa od listopadu roku 2015. V únoru roku 2016 byly tyto stroje poprvé spatřeny v taktickém výcvikovém středisku (TTC) z Dingxinu.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  pouze ČLR (PLAAF)

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden dvouproudový motor typu Ljulka Al-31FN 3. výrobní série ruské výroby s max. tahem 13 700 kp s přídavným spalováním

Radar:        víceúčelový radiolokátor s pevnou fázovanou mřížkou a digitálně vychylovaným paprskem (AESA) neznámého typu, instalovaný uvnitř špice trupu. Radiolokátor tohoto stroje slouží pro vyhledávání a sledování vzdušných, pozemních a hladinových cílů. Kromě toho jej lze používat též pro mapování terénu.

Výzbroj:     jeden dvouhlavňový 23 mm kanón typu „Type 23-3“ (kopie sovětského typu GŠ-23L), instalovaný na břichu trupu, vlevo od šachty příďového podvozku, a podvěsná výzbroj, přepravovaná na šesti podkřídlových a pěti podtrupových pylonech (jeden centrální + dva tandemově uspořádané páry postranních pylonů) - PLŘS krátkého dosahu s pasivním IČ navedením typu PL-8 a PL-10, PLŘS středního dosahu s aktivním RL navedením typu PL-12, protizemní ŘS s pasivním TV navedením typu KD-88, protiradiolokační ŘS s pasivním RL navedením typu YJ-91, naváděné pumy s laserovým navedením typu LS-500J (LT-2) a TG-500 (GB-1), neřízené pumy do hmotnosti 500 kg a raketové bloky s neřízenými raketami ráže 90 mm

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Dolet:    ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.12.2015