Shaanxi Y-9G (GaoXin 11)

Typ:  speciální modifikace středně těžkého taktického transportního letounu typu Y-9 určená pro vedení radioelektronického boje (REB)

Určení:  rušení radiolokačních stanic a spojovacích prostředků protivníka

Odlišnosti od letounu Y-9:

- instalace nevelkého polokapkovitého dielektrického krytu na břichu přední části trupu, přímo za příďovým krytem povětrnostního radiolokátoru, na místo kulovitého krytu elektro-optického pozorovacího systému

- absence všech postranních kulatých okének

- instalace jednoho páru podlouhlých rozměrných vystouplých dielektrických krytů (s rovnou horní a dolní hranou a zaoblenou přední a zadní hranou) na bocích přední části trupu, přímo mezi vstupními dveřmi a křídlem

- instalace jednoho páru vystouplých dielektrických krytů s oválným obrysem na bocích zadní přední části trupu, přímo za křídlem

- instalace jednoho páru rozměrných dielektrických panelů s tvarem obdélníku na bocích zadní části trupu, na úrovni protáhlého „předkýlu“ SOP. Zmíněné panely jsou součástí potahu a nikterak nevystupují nad obrys trupu.

- absence záďových nákladových vrat. Břicho zadní části trupu tohoto modelu má navíc zaoblený a nikoliv plochý profil.

- odlišný tvar a menší rozměry dielektrického krytu tvořícího zakončení trupu. Záďový dielektrický kryt tohoto modelu má oválný a nikoliv kruhový průřez a menší délku.

- instalace jednoho páru polokulovitých dielektrických krytů pod konci křídla

- instalace jednoho páru vertikálních deskových antén s obdélníkovým tvarem na bocích SOP, přímo před směrovým kormidlem. Zmíněné antény jsou k bokům SOP uchyceny za pomoci dvou krátkých nad sebou umístěných pylonů.

- instalace řady břitových antén na břichu trupu, v oblasti mezi příďovým a hlavním podvozkem

- instalace válcovitého dielektrického pouzdra na vrcholu SOP

Historie:  Středně těžký čtyřmotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu Y-9 se stal základem několika vojenských speciálů. Jedním z nich je model Y-9G, který slouží k vedení radioelektronického boje (REB). Existence tohoto nástupce speciálu typu Y-8G (GaoXin 3), který vychází z čtyřmotorového turbovrtulového transportního letounu typu Y-8F-400, je známa od dubna roku 2014. Jakékoliv další informace o celém programu Y-9G nejsou zatím bohužel k dispozici.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně jeden exemplář

Uživatelé:  ?

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       čtyři turbovrtulové motory typu Zhuzhou WJ-6C (vývojová modifikace sovětského typu Al-20K) s max. výkonem po 5 100 hp          

Radar:        povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný uvnitř špice trupu

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: cca 40 m
Délka:   cca 36 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 27.12.2016