NUAA FT300

Typ:  lehký víceúčelový letoun

Určení:  spojovací účely, výcvik pilotů a boj s pašeráky

Historie:  Na počátku 90. let se vývojové oddělení University Aeronautiky a Aviatiky z Nanjingu (NUAA) se zaměřením na bezpilotní prostředky (UAV) pustilo do prací na poněkud netradičně pojatém lehkém víceúčelovém obojživelném letounu. Zmíněný stroj vešel ve známost jako FT300 a jeho drak byl z rovných 80-ti % zhotoven z kompozitních materiálů. Po koncepční stránce přitom šlo o „bezocasou kachnu“. Zatímco na protáhlé štíhlé přídi poměrně krátkého letounu FT300 se nacházely dolnoplošně uspořádané „kachní plošky“ s přímou náběžnou hranou, hlavní nosná plocha, která obdržela šípovou náběžnou hranu, mírné záporné vzepětí a instalaci dvou lichoběžníkových svislých plošek se směrovými kormidly na koncích, byla umístěna na zádi na hornoplošné pozici. Uvnitř hranatého trupu letounu FT300, přímo před náběžnou hranou křídla, se nacházela čtyřmístná kabina se dvěma vedle sebe umístěnými sedadly pilotů vpředu a dvěma vedle sebe umístěnými sedadly cestujících vzadu. Pohon tohoto stroje zajišťoval jeden 80 hp pístový motor. Ten byl přitom vestavěn do zádě trupu a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení letounu FT300 tvořil pevný tříbodový kolový podvozek nebo podvozek sestávající se ze dvou štíhlých plováků. Prototyp tohoto stroje se od vzletové dráhy poprvé odlepil v červnu roku 1994. Jakékoliv další informace o celém programu FT300 nejsou zatím bohužel k dispozici.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu s max. výkonem 80 hp

Kapacita:    dvě osoby

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 620 kg
Max. rychlost: 150 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    500 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012