Chengdu CA-1

Typ:  víceúčelový ultralight

Určení:  létání pro zábavu, kultivace zemědělských ploch chemickým postřikem a hlídková činnost

Historie:  Do vývoje ultralightů se v ČLR v 80. letech vedle Beijingského Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA) a závodu Huabei ze Shijiazhuangu zapojil též závod z Chengdu. Prvním produktem zmíněného podniku na toto téma se přitom stal klasicky koncipovaný parasol typu CA-1. Zmíněný stroj obdržel poměrně krátký kapotovaný trup s otevřeným jednomístným pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s mírným kladným vzepětím. Ocasní plochy ultralightu CA-1 se sestávaly ze dvou svislých lichoběžníkových ploch a jedné vodorovné obdélníkové plochy a k zadní části trupu byly připevněny za pomoci dvou dlouhých nosníků. Výztuhu křídla i ocasních ploch tohoto stroje zajišťovala soustava nosníků trubkové konstrukce. Pohon ultralightu CA-1 obstarával jeden pístový motor. Ten byl přitom umístěn přímo za sedadlem pilota a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení ultralightu typu CA-1 tvořil pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Prototyp tohoto stroje, který byl zamýšlen pro civilní i vojenský sektor, se od vzletové dráhy poprvé odlepil v červenci roku 1985. Jakékoliv další informace o celém programu CA-1 nejsou zatím bohužel k dispozici.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 11,40 m 
Délka:   11,40 m
Výška: 1,80 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 350 kg
Max. rychlost: 100 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    364 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012