CSSRC Type 902

 

Typ:  výzkumný ekranoplán

Určení:  prověření letových vlastností, stability, ovladatelnosti, aerodynamiky a hydrodynamiky ekranoplánu opatřeného křídlem s tvarem obrácené delty, výrazným záporným vzepětím a značnou hloubkou

Historie:  Druhý experimentální ekranoplán z dílny institutu CSSRC (Čínské lodní vědecké výzkumné centrum) a zároveň druhý vzdušný prostředek této kategorie čínské konstrukce v celkovém pořadí vešel ve známost jako „Type 902“. Zatímco jeho předchůdce v podobě modelu „Type 961“ byl řešen jako jednomotorový katamarán, tento stroj obdržel uspořádání typické pro ekranoplány známého německého v USA působícího konstruktéra A. Lippische. Nosnou plochu ekranoplánu „Type 902“ tedy tvoří křídlo s tvarem obrácené delty, výrazným záporným vzepětím a značnou hloubkou. Pohon tohoto jednomístného stroje obstarává dvojice pístových motorů typu HS-350A. Protože celou ČLR po celá 70. léta zmítal fatální politický a hospodářský chaos, což byl jeden z mnoha důsledků tzv. Velké kulturní revoluce“ Mao Ce-tunga, vývojové práce na experimentálním ekranoplánu „Type 902“ se nakonec rozeběhly až v roce 1979, tedy po celých 10-ti letech od ukončení letových zkoušek předchozího modelu známého jako „Type 961“. Jediný prototyp ekranoplánu „Type 902“ vznikl v roce 1984. Poznatky získané v průběhu letových zkoušek tohoto stroje, které se rozeběhly ještě v tom samém roce, přitom institut CSSRC následně zužitkoval při návrhu většího třímístného experimentálního ekranoplánu, jenž vešel ve známost jako XTW-1.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       dva pístové motory typu HS-350A s max. výkonem po 20 hp

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 5,80 m 
Délka:   9,50 m
Výška: 2,30 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 400 kg
Max. rychlost: 110-120 km/h
Letová výška:   do 0,5 m
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 18.8.2012