CAC Wing Loong II

Taktický bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu Wing Loong II z dílny společnosti Chengdu Aircraft Corporation (CAC) korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) vznikl jako doplněk menšího a lehčího UAV typu Wing Loong I. UAV typu Wing Loong II slouží, stejně jako UAV typu Wing Loong I, k vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Celkové uspořádání tento čínský protějšek amerického bezpilotního prostředku typu MQ-9 Reaper sdílí s lehčím UAV typu Wing Loong I, který lze zase považovat za analog amerického UAV typu RQ-1 Predator. Jde tedy o středoplošník se štíhlým protáhlým trupem se zaobleným profilem a ostrými „stealth“ okraji, štíhlým přímým křídlem a poměrně vysokými motýlkovými ocasními plochami s obdélníkovým tvarem. Vyvýšený hřbet přídě trupu tohoto stroje ukrývá anténu satelitního komunikačního systému, za jehož pomoci lze předávat získané informace pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase. Instalace satelitního komunikačního systému přitom UAV typu Wing Loong II umožňuje operovat ve velké vzdálenosti od pozemního řídícího stanoviště. Pokud tento stroj není vybaven SATCOM, jeho operační rádius je omezen dosahem datalinku, který činí 200 km. Pod špicí trupu UAV typu Wing Loong II se nachází kulovité pouzdro sledovacího elektro-optického systému. Do zádě trupu tohoto stroje je zase vestavěna pohonná jednotka, která roztáčí jednu třílistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu Wing Loong II tvoří zatahovatelný kolový tříbodový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se zatahuje (po směru letu) do břicha špice trupu, hlavní podvozek se zasouvá (po směru letu) do boků zadní části trupu, v oblasti pod křídlem. Od UAV typu Wing Loong I se UAV typu Wing Loong II odlišuje nejen většími rozměry, ale též instalací lichoběžníkových wingletů a lichoběžníkové kýlovky pod zadní částí trupu. Instalace kýlovky si ale vyžádala přesunout lapač vzduchu pohonné jednotky z břicha na hřbet trupu. Kromě toho UAV typu Wing Loong II obdržel instalaci šesti a nikoliv dvou zbraňových závěsníků pod křídlem. Užitečné zatížení tohoto stroje činí 680 kg. Z toho 200 kg připadá na senzorové vybavení a 480 kg na podvěsnou výzbroj. Svůj veřejný debut si UAV typu Wing Loong II odbyl na Airshow China 2016, která se konala v listopadu roku 2016. Prototyp tohoto stroje se do oblak poprvé vydal dne 27. února 2017. 

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně jeden exemplář

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:       jeden pístový (?) motor neznámého typu

Vybavení:  denní kamera nebo IČ kamera a laserový dálkoměr/značkovač cílu (optiku těchto systémů ukrývá otočné kulovité pouzdro nacházející se břichu přídě trupu, přímo před šachtou příďového podvozku)

Výzbroj:    podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 480 kg, přepravovaná na šesti křídelních závěsnících – protizemní ŘS typu LJ-7, LJ-9, LJ-21 a TL-10 a naváděné pumy s laserovým navedením typu GB3 (TG-250) a GB7 (TG-500)

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 20,50 m
Délka: 11,00 m
Výška: 4,10 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 4 200 kg
Max. rychlost: 370 km/h
Praktický dostup: 9 000 m
Operační rádius: 200* km
Vytrvalost: 20 hod

 

 

* platí pro exportní verzi bez SATCOM

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 1.3.2017