CAC Cloud Shadow (Yun Ying)

Rychlý taktický bezpilotní vzdušný prostředek pro velké výšky s velkou vytrvalostí (HALE) typu Cloud Shadow z dílny společnosti Chengdu Aircraft Corporation (CAC) korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) není ničím jiným, než exportní modifikací UAV typu Wind Shadow (Feng Ying). Od tohoto stroje se odlišuje zejména instalací jednoho dvouproudového motoru typu WP-11C z dílny BUAA (Beijing University of Aeronautics and Astronautics) v zadní části trupu na místo dvou o poznání menších dvouproudových motorů. Kromě toho exportní Cloud Shadow postrádá instalaci satelitního komunikačního systému. Díky tomu je operační rádius tohoto stroje omezen dosahem datalinku, který činí 290 km. UAV typu Cloud Shadow je výrobcem nabízen hned ve dvou verzích, a to ryze průzkumné (s užitečným zatížením 200 kg) a průzkumné-útočné (s užitečným zatížením 400 kg). Poslední uvedená verze se přitom vyznačuje instalací dvou párů zbraňových závěsníků pod křídlem. Svůj veřejný debut si UAV typu Cloud Shadow odbyl na Airshow China 2016, která se konala v listopadu roku 2016.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně jeden exemplář

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden dvouproudový motor typu BUAA WP-11C

Vybavení:   radar se syntetickou aperturou a elektro-optické čidlo (jeho instalace se nachází na břichu trupu, přímo před křídlem)

Výzbroj:      podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 400 kg, přepravovaná na čtyřech podkřídlových závěsnících** – protizemní ŘS s aktivním RL, pasivním TV nebo poloaktivním laserovým navedením typu YJ-9E, protitankové ŘS a naváděné pumy

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 17,80 m
Délka: 9,05 m
Výška: 3,66 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 3 000 kg
Max. rychlost: 620* km/h
Praktický dostup: 14 000 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: 290 km
Vytrvalost: 6 h

 

 

* v průzkumné konfiguraci, resp. 550 km/h v průzkumné-útočné konfiguraci

** počet křídelních zbraňových závěsníků tohoto stroje lze zvýšit ze čtyř na šest, a to připevněním adaptérů se zdvojenými závěsníky k vnitřním závěsníkům

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 17.12.2016